İçeriğe geç

Apartmanda Yapılacak Işler Için Karar Nasıl Alınır

Apartmanda karar nasıl alınır?

Maddeye göre, kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayısı ve payları esas alınarak kat maliklerinin yarıdan fazlasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. İlk toplantı yeter sayısı sağlanamadığı için yapılamazsa, ikinci toplantı en geç on beş gün sonra yapılır.

Apartman için yapılacak değişikliklere nasıl karar verilir?

Karar nasıl alınır? Dairede ve ortak alanlarda tadilat, yıkım, onarım veya yeni inşaat yapılması durumunda, kat malikleri bir araya gelerek 4/5 çoğunlukla ilgili kararı almak zorundadır. Karar alınmadan ortak alana müdahale edilemez.

Apartman kararları kaç kişi ile alınır?

Madde 30 – Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayı ve pay bakımından yarıdan bir fazlasının katılmasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. (Değişik ikinci fıkra: -5711/15 md.) Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle ilk toplantı yapılamazsa, ikinci toplantı en geç onbeş gün sonra yapılır.

Apartman yönetimi hangi kararları alabilir?

Yapının tapuya tescili veya mülkiyetinin bölünmesi, bölünen kısmın başkasına devredilmesi veya yapının dış duvarlarının, çatısının veya dam örtüsünün reklam amaçlı kiraya verilmesi gibi önemli idari hususlar, kat maliklerinin tamamının oybirliği ile alması gereken kararlardır.

Yönetici kendi başına karar alabilir mi?

Apartman yöneticisi, apartman sahiplerinin kararlarının uygulanmasını ve apartmandaki rutin işlerin kesintisiz devam etmesini sağlayan bir işlevi yerine getirir. Buna göre, apartman yöneticisi genellikle apartman yönetimi konularında tek başına karar veremez.

Apartman kararlarında oy birliği mi oy çokluğu mu?

Kat malikleri kurulu, KMK md. 30/f. 1. cümleye göre, kararlarını genellikle oy çokluğuyla alır. Hükmün metni şöyledir: “Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin yarıdan fazlasıyla, taşınmaz malların sayısına ve payına göre toplanır ve oy çokluğuyla karar verir.

Ortak alanlara dair bir değişiklik yapmak için kat maliklerinin ne kadarının oyunun alınması gerekir?

Ortak yerleri kullanma hakkına sahip olanlar, bu yerlerde veya eşyalarda değişiklik yapma hakkına da sahiptirler; ancak bu değişiklik, bağımsız bölüm maliki ile diğer bağımsız bölüm maliklerinin beşte dördünün yazılı onayı ile yapılmalıdır.

Site yönetimi toplantı yapmadan karar alabilir mi?

Yapı yönetiminde karar alabilmek için apartman sahipleri yılda en az bir kez bir araya gelmelidir. Yapı yöneticisi, apartman sahiplerine yapı yönetimi toplantısı için tarih bildirimi göndermelidir.

Apartmanda merdiven altı kime aittir?

Ortak alanların doluluk oranı nedir? Daire sahiplerinin kullanımına ayrılmış herhangi bir alan ortak alandır. Merdiven boşlukları, kömürlükler, bahçeler ve hatta duvarlar ortak alanlardır.

Karar yeter sayısı en az kaç olabilir?

Maddede şöyle denilmektedir: “Anayasada başkaca bir hüküm yoksa, Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az üçte biri ile toplanır ve kararlarını toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alır; ancak toplantı yeter sayısı üye tamsayısının dörtte birinden az olamaz.

Apartman karar defteri olmadan karar alınabilir mi?

Apartman karar defteri yoksa, yönetici ve apartman kat malikleri kurulunun karar ve işlemleri kayıt altına alınamaz ve bu da hukuki sorunlara yol açabilir. KMK’nın 33. maddesine göre, apartman kat malikleri defterinin düzenli olarak tutulması gerekir.

1 kat maliki en fazla kaç oy kullanabilir?

Madde 31 – Kat maliklerinden her birinin, kat mülkiyeti oranı ne olursa olsun, bir oy hakkı vardır.

Yönetici nelerden muaf?

Apartman yöneticisi apartmanın günlük operasyonlarından, bina bakımından ve idaresinden sorumludur. Apartman yöneticisi nelerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi aidat toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri, bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.

Yönetici kime şikayet edilir?

Şikayetler kat malikleri kuruluna, denetim kuruluna veya yargı makamlarına yapılabilir. Kat malikleri, yöneticinin görevlerini ihmal ettiğini veya yetkilerini kötüye kullandığını düşünüyorlarsa, durumu öncelikle kat malikleri kurulu toplantısında gündeme getirebilirler.

Apartmana kapıcı alma kararı nasıl verilir?

Kapıcı, kat mülkiyeti derneği veya yönetim kurulu tarafından verilen yetkiye göre yönetim kurulu tarafından veya yönetici tarafından verilen yetkiye göre yönetici tarafından işe alınır. 8’den az bağımsız bölümü olan binalarda, kat mülkiyeti sahipleri bunlardan birini yetkilendirerek bir kapıcı işe alabilirler.

Apartman karar defteri olmadan karar alınabilir mi?

Apartman karar defteri yoksa, yönetici ve apartman kat malikleri kurulunun karar ve işlemleri kayıt altına alınamaz ve bu da hukuki sorunlara yol açabilir. KMK’nın 33. maddesine göre, apartman kat malikleri defterinin düzenli olarak tutulması gerekir.

Apartman düzenini bozan kişi hakkinda ne yapılmalı?

Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre kötü komşulara karşı yasal yollar bulunmaktadır. Komşunuz gürültü yapıyorsa, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi’ne istediğiniz zaman başvurabilirsiniz. Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi 7/24 esasına göre çalışmaktadır.

Apartman yönetimi karar defteri nereden alınır?

Nereden satın alınır? Konut karar defterleri için herhangi bir format gerekliliği yoktur. Bu nedenle sıradan bir defter satın alıp noter tasdik ettirmek yeterlidir.

Apartman karar defteri noter onayı şart mı?

Bu defter noter tasdikli olmalı ve kapanış sertifikasına tabi olmalıdır. Yöneticiler bu deftere gelirleri (katkıları) ve harcamaları doğru bir şekilde kaydetmeli ve kaydettikleri işlemler için faturalar vb. hazırlamalıdır. Kayıtlar ayrıca saklanmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Binevler Escort